sunnuntai 10. helmikuuta 2013

Tie kohti onnellisuutta alkaa tästä!

Mikä ihmeen Operaatio 70 Kiloa? 

Oon 17 vuotias, joulukuussa 18 vuotta täyttävä tyttö Vantaalta. Haluan pysyä nimettömänä tietyistä syistä. Mun tavoitteenani on muuttua onnelliseksi ihmiseksi. Siihen mitä oon joskus ollut, tulen olemaan uudelleen. Tässä tavoitteeni mitkä tulevat mainituiksi myös palkille.

Tavoitteeni: 

1. Laihtua. Olen nyt painoindeksini mukaan selkeästi ylipainoinen. Olen 176 cm pitkä, ja painan 94 kiloa.Tavoitteeni on 70 kiloa.

2. Parantua henkisesti. Aloitin tämän blogin omaksi motivaatiokseni ja päiväkirjakseni katsomaan edistystäni. Kärsin lievästä persoonallisuushäiriöstä ja keskivaikeasta masennuksesta. Tavoitteeni olisi olla kaikkeen normaaliin elämään kykenevä, terve. Juuri nyt sitä en ole, en henkisesti enkä fyysisesti. Tupakoin, olen astmatikko, niveleni ovat rasittuneet, naksahtelevat sijoiltaan ja yliliikkuvat.

3. Inhimillinen kuolema. Saattaa kuulostaa aluksi hullulta, mutta haluan kuolla joskus vanhana inhimillisesti, enkä sairauteen. En voi olla sataprosenttisen varma mutta jos ja kun onnistun, riskini on pienempi kuolla sydänkohtaukseen, joka on erittäin yleistä suvussani, kuten keuhkoahtaumat ja syövät.

4. Lopettaa tupakointi. Haluan siitä oikeasti eroon.

Miksi tein blogin?

Omaksi motivaatiokseni. Tämä blogi ei ole tavoitteeni saada syömishäiriötä vaan laihtua 24 kiloa, ollakseni normaali ja häpeämätön itseni suhteen. Tajusin vastikään että painoni on vain vuosien saatossa noussut, ja noussut. Nyt on aika laittaa piste. En halua vielä joku päivä tulevaisuudessa herätä todellisuuteen että painan 150 kiloa, minulla ei ole omaa perhettä eikä tulevaisuutta. Enemmän kun mitääm muuta, haluan olla terve. Olen kuitenkin ollut ylipainoinen koko elämäni, haluan kerrankin herätä aamulla ja todeta itselleni peiliin, Wow, Maria, näytätpä kauniilta. Juuri nyt en nää itsessäni mitään kaunista, olen oikeasti todella pyöreä. Minusta lihavuus ei ole kaunista, eikä myöskään toinen ääripää, sairaalloisen laiha. Rakastan kuitenkin kurveja, haluaisin tiimalasivartalon.

Eilen heräsin ja menin vaa'alle. Olin vain vähentänyt syömistäni ja kalorimäärää. Pari viikkoa sitten painoin 98 kiloa. En edes muista, milloin viimeeksi olin 94 kiloinen, tämä vain on loistava alku minulle.

Mitä siis aijon tehdä asialle?

Aijon lopettaa ylenpaattisen syömisen. Ahmin öisin, rasvaista ruokaa. Pizzaa, piirakkaa, laitan paksut voikerrokset leiville.. Mutten enään. Olen nyt 2 viikkoa ottanut pois pizzat sun muut paskat ruokavaliostani ja korvannut ne kasviksilla ja hedelmillä. Ja kas näin, 2 viikossa -4 kiloa. Ilman liikuntaa! Olen ylpeä ja yllättynyt, aijon ottaa rinnalle vielä lenkkeilyn kunhan tämä keuhkoputkentulehdus on ohi.

Mitä muuta?

Pyrin päivittämään tätä blogia niin usein kuin mahdollista. Olen nyt päättänyt muuttua. Motivaationi on korkeammalla kuin koskaan. Tiedostan, että tie tavoitteeseen on pitkä ja kivinen, mutta minulla ei ole elämäni kanssa kiire. Maininnan arvoista vielä, oikea nimeni ei ole Maria, se on toinen nimeni. Pidän siitä vain enemmän kuin oikeasta nimestäni, esiinnyn sillä tässä blogissa.

Tässä kaikki tällä erää :) Päivittelen mahdollisimman pian uudelleen ja järkkään ulkoasun kuntoon.

- Maria.

4 kommenttia:

  1. Onnea tavoitteeseen (:!

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä, kyllä sä onnistut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia paljon :> Yks juttuhan tosta jäi mainitsematta, mutta siis kans se et mua on mun koko elämä kiusattu mun pyöreydestä, ennen se sai mut surulliseks, nyt se vaa lisää mun motivaatiota näyttää että mä pystyn siihen :>!

      Poista